File  ID : 90

Spline Cut.js

スプラインをガイドに、ポリゴンオブジェクトにポイントを追加するツールスクリプトです。~/ライブラリ/Application Support/Cheetah3D/Scripts/Tool フォルダにスクリプトファイルをコピーして使用して下さい。

cut spline: カットするスプラインを指定します。
direction coord.: カット方向の座標系を指定します。
cut direction: カット方向の軸を選択します。
only selected polygon: 選択ポリゴンのみをカットします。
point detection: カットするスプラインのポイントを、ポリゴンオブジェクトに追加します。このポイントは、接合されない孤立点になります、注意して下さい。
edge detection: カットするスプラインとポリゴンのエッジが交差するポイントにポイントを追加します。
connect edge point: On の場合、エッジが交差するポイントに追加されたポイントはエッジに接合されます。 Off の場合、接合されません。

update 20121006: バグ修正

update 20121011: Cheetah3D 5.8 使用時のバグ修正 ( Cheetah3D 5.8 で使用する場合、取り消す/やり直す機能は使えません )

update 20130712: ポイントを全く含まないパスがあった場合のバグを修正

20141004: dot bug fixed.

20141216: dot bug fixed again. (Foot in mouth)


cut spline: set spline object you want to cut with.
direction coord.: select coordinate system of cut spline direction.
cut direction: select axis to cut.
only selected polygon: only selected polygons are affected.
point detection: add isolated points of spline points to polygon object, are not connected any other polygons.
edge detection: add points at cross point of spline and polygon edge, if 'connect edge point' is checked, added points are connected to polygons.
connect edge point: if you don't want connect points to polygons with 'edge detection', unchecked this.

update 20121006: fixed connect bug

update 20121011: fixed bug for Cheetah3D 5.8 ( undo/redo functions are disabled with Cheetah3D 5.8 )

update 20130713: fixed bug when illegal spline path exists.

20141004: dot bug fixed.

20141216: dot bug fixed again. (Foot in mouth)


Spline_Cut.js_20141216.zip ( application/zip : 5 KB)

MD5 : b5f4d3679416d59573ac170748b5a14e

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