File  ID : 91

Alignment+.js

選択したオブジェクトを整列させるツールスクリプトです。

base obj: 整列のベースになるオブジェクトを指定します。何も指定しない場合、ワールド座標の原点に整列します。
x axis: X 軸の整列モードを選択します。
y axis: Y 軸の整列モードを選択します。
z axis: Z 軸の整列モードを選択します。
margin: 軸の整列モードを "|↔|"にした場合の間隔を設定します。

|←: 形状の最も小さい位置に選択オブジェクトを整列させます。
→|: 形状の最も大きい位置に選択オブジェクトを整列させます。
→|←: 形状の中心位置に選択オブジェクトを整列させます。
|↔|: ベース形状の最大値と選択オブジェクトの最小値が margin で設定した距離離れた位置に選択オブジェクトを整列させます。

update 20121011: Cheetah3D 5.8 使用時のバグを修正(Cheetah3D 5.8 で使用する場合、取り消す/やり直す機能は使えません)


It's a Tool script to make selected object aligned to 'base obj'.

base obj: set base object to make align to. if no object is set, script make align to 0 point of world coordinate.
x axis: alignment mode for X axis.
y axis: alignment mode for Y axis.
z axis: alignment mode for Z axis.
margin: set distance value when alignment mode is set to "|↔|".

|←: align selected object with the minimum points of each objects.
→|: align selected object with the maximum points of each objects.
→|←: align selected object with the center points of each objects.
|↔|: align selected object with the maximum point of base object and the minimum point of selected object at intervals of 'margin' property.

update 20121011: fixed bug for Cheetah3D 5.8 ( Undo/Redo functions are disabled with Cheetah3D 5.8. )

Alignment+.js_20121011.zip ( application/zip : 2 KB)

MD5 : a43ead95a5a3f4182085f577be5e41a3

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